woensdag, januari 12, 2005

Is er dan godverdomme niks meer heilig in dit land? Hoe ver gaan ze het nog drijven? Ze, dat zijn de fabrikanten van boter, en ze hebben het mijns inziens al godverdomme ver gedreven.

Ik zit aan tafel, ik heb brood, een tas melk, boerenhesp en een nieuw vlootje boter. Kortom, alle ingrediƫnten om er een geslaagde maaltijd van te maken zijn aanwezig (ik, een stoel, een tafel, een brood, melk, boerenhesp en boter). Ik doe dat onschuldig uitziend vlootje open, en wat zie ik, tot mijn afgrijzen en ontzetting? De klote kop van een demonisch grijnzende Piet Huysentruit, en dat op mijn nuchtere maag. Met de vraag of ik het durf, elke dag bakken en braden met Belolive. Piet vraagt me verder nog of ik het ook nog aandurf om mijn gezin elke dag te verrassen. Wat voor een stomme vraag is me dat. Volgens de logica van Piet "Ja, ik word vaak verward met een lachende aardappel" Huysentruyt kun je door iedere dag je eten in hetzelfde vet te bakken je gezin elke dag opnieuw verrassen. Ik denk dat Piet verrassing en hoop op een betere toekomst dooreen haalt. En die hoop bestaat dan vooral uit het feit dat je stilletjes hoopt om niet meer met de kop van Huysentruyt op je eten geconfronteerd te worden.

Een mens zou er bijna nog van beginnen vloeken...


Brrrrr.....

Geen opmerkingen: