dinsdag, januari 18, 2005

Eindelijk is de nieuwe Sylvester "Rocky "Rambo" Balboa" Stallone opgestaan! Eindelijk, want hoe lang geleden is het nog dat er een nieuwe Rocky of Rambo film was, of een film waar de hoofdrol gespeeld werd door een spierbundel die amper kan spreken, en waar de scriptschrijvers na lang denken gevonden hebben om van de hoofdrol dan maar een amper sprekende spierbundel te maken?

Aanrader van de week is dan ook zonder concurrentie "Chronicles of Riddick", gespeeld door de, als je het met mij vergelijkt, matig gespierde maar zeer babbelzieke Vin "Mark Vincent" Diesel. Vin maakt het in de kronieken al te bont op planeten als daar zijn Crematoria en wordt in de film tot mijn groot plezier geconfronteerd met boosaardige tegenstanders als daar zijn Necromangers. Meer heb ik niet nodig om kraaiend van plezier voor mijn scherm te zitten, en wanneer je daar bovenop nog eens dame Vaako's en New Mecca's gratis en voor niks aangeboden krijgt, is het feest bij mij.

Omdat één kwaliteitsfillem de lente niet maakt, en het buiten verpillepapt koud is, komt daar nog een bijkomde filmische tip bij. "Army of Darkness" klinkt alvast veelbelovend, en wanneer ik er nog eens bij vertel dat de hoofdrol wordt gespeeld door een vlotjes kettingzaag hanterende "Yo, she bitch" muilende manspersoon, die op zoek is naar Necronomicon, tja, dan moet ik niks meer zeggen.

Als je mijn blog vluchtig zou lezen, lijkt het wel of je een bespreking over een of andere death metal groep leest, met zo'n namen er in...

Geen opmerkingen: