dinsdag, januari 25, 2005

Hoe hard kan een man zich mispakken? Hard, heb ik mogen merken, want in een vorige post heb ik de vzw sportplaza er namelijk valselijk van beschuldigd me op zotte kosten te jagen, door hun afkeuring te melden voor mijn zwemshort, en me een zwemslip te doen kopen.

Maar wat blijkt nu, nadat ik een boze brief heb gestuurd naar het Vlaamse departement voor water-, lucht- en wildbeheer, om te melden dat het godgeklaagd is dat een zwembad me niet in zwemshort wil binnenlaten? Dat het net datzelfde departement is dat me op kosten jaagt, en niet de moeder Theresa onder de zwembaden, het Leuvense sportplaza.

De Vlaamse wettenmakers hebben er namelijk niks beters op gevonden om zich bezig te houden om in Vlarem II, een potsierlijk stukje bemoeizucht van de overheid, in te schrijven dat in zwembaden niet meer in zwemshort mag gezwommen worden. Kun je geloven dat een volwassen mens die niet in een beschutte werkplaats werkt zich daar mee bezig houdt? Straks gaan ze nog zwemmen verboden maken voor kinderen onder de twaalf jaar, want welk kind gaat er nu uit het zwembad als het moet pissen, terwijl het toch veel fijner en gemakkelijker is om de natuur zijn vrije loop te laten gaan in het zwembad?

1 opmerking:

Anoniem zei

Sinds kort ga ik ook zwemmen en ik heb een tip. Om die domme regels te omzeilen ga ik gewoon naakt zwemmen. Dat gaat niet alleen sneller maar vaak wordt naaktzwemmen niet vernoemd in het huisregelment. Om nog niet te spreken van het feit dat je na 5 minuten een heel zwembad voor jezelf hebt. Het Proberen waard!