vrijdag, september 10, 2004

In de volksmond wordt deze blog wel eens de canvas van het internet genoemd, en het zal voor iedere normale mens wel duidelijk zijn wat daar de reden van is.

Ik denk niet dat ik er geen tekeningetje bij moet maken, vooral omdat het merendeel van mijn lezers het bevattingsvermogen van een mossel heeft.



Meerwaardezoekers zijn hier kind aan huis, en wat er quasi dagelijks verschijnt, durft al eens diepgang te vertonen.

't Is dan ook in dat ruimer kader dat de redactie van deze site heeft besloten dat er vanaf nu een boekenrubriek zal aangeboden worden.

Iedere week wordt een boek hetzij uit de actualiteit, hetzij uit het verleden, behandeld. Deze week is de keus gevallen op "Keep it simple" van ene Aimé Desimpel, met als baseline "Vrijmoedige overwegingen van de manager van het jaar over zichzelf, ondernemen, succes en politiek".


Keep It Simple!

Nu, over de doden niks dan goeds, en daarom kan ik hier melden dat het boekje prima is geschreven, en raad ik het dan ook iedereen aan. Het maakt o zo veel meer waar dan zijn titel belooft. Loop! Ren! Naar de betere boekhandel! Verslind het!

Het stuk waar ik zelf het meest heb van opgestoken, is de visie van Aimé over gemeenschapsdienst, in het hoofdstuk "Een dozijn denkpistes". Daarin wordt een oplossing voor de werkloosheid voorgesteld, en een oplossing voor het hiaat die de afschaffing van de legerdienst heeft veroorzaakt. Het plan is om de jeugd een jaar gemeenschapsdienst te laten uitvoeren, wat in de gemeente Kortemark (waar er zo'n 120 jongeren per jaar voor dit plan in aanmerking zouden komen) op het volgende zou neerkomen:



Dat noem ik nu eens een goed plan!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb dat boek ook maar door jouw ijzersterke review koop ik het nog eens! Keep it simpel!