dinsdag, september 21, 2004

Ik had jullie in een vorige post nog een foto beloofd van een volledige regenboog.

Tja, als je iemand uit de achtergestelde buurten van Kessel-Dal, wat op zich al een achtergestelde buurt is in Kessel-Lo, wat op zich het south central LA van België is, op pad stuurt om een foto te trekken van een volledige regenboog, is dat waarschijnlijk alles wat je kan verwachten te krijgen.


Een volledig exemplaar? Ik dacht het niet...

De opmerking die ik kreeg toen ik tegen mijn beeldreporter zei dat de regenboog op de foto niet volledig was, was dat hij dat wel was. Maar dat de huizen van de slumps waar hij woonachtig is in de weg stonden. En dat mijn lezers dan maar hun creativiteit moesten aanspreken. Maar zoals je zelf maar al te goed zal weten, creativiteit is niet een van je sterkste kanten...

Een beetje fotograaf schrikt er dan niet voor terug om het ideale kader voor de foto zelf te creëren, en die bordkartonnen sloppenwijken tegen de vlakte te duwen. Veel werk kan dat niet zijn, en je bewijst er de bewoners nog een goede dienst mee.

En ja, dat is de buurt waar criminaliteit en de mafia hoogtij viert, en waar je best een paar jaar bak achter de kiezen hebt, wil je niet in elkaar geslagen worden. Zomaar. En waar je best niet met iets met een hogere waarde dan vijf euro over straat loopt, wil je het kunnen navertellen. Geloof mij, je komt er beter niet.

1 opmerking:

Anoniem zei

ik ben daar eens geweest en ik vond er niets aan. Enorm saai en even gevaarlijk als het koninklijk paleis op een feestdag. Niets aan, jij broekschijter! (ik heb daarentegen al enorm gevaar ontmoet in Merelbeke, één der top vijf van de 'rode zones' bij interpol)