zondag, augustus 01, 2004

Ik ben volop bezig met een vuistdik supergedetailleerd digitaal dagboek van het Afrika avontuur, maar om mijn tot nu toe immer met rasse schreden aangroeiend publiek niet te verliezen, of erger nog, teleur te stellen (zoals keer op keer gebeurt op bepaalde, niet nader genoemde blogs), zet ik nu al wat teasers op mijn blog. En wat foto's van de reis!


safaripeople

Daarmee dus 4 dagen doorheen, over en op het Afrikaanse wildleven mee gesjeesd. Van links naar rechts geeft dit Steven, Wouter, Tresna, Piet en van die vijfde ben ik de naam kwijt, die zal me misschien later wel binnen te schieten. Maar die had toch niet zoveel zinnigs te zeggen, dus zo erg is dat nu ook weer niet.


zebrarij

Terwijl we in Lake Manyare, de Serengeti en de Ngorongorongoro rondsjeesden, hebben we beestjes gezien, wat wel fijn was, wetende dat we op safari waren. Waaronder een roedel netjes gedresseerde zebra's, zie eens hoe mooi op een rij! Dat de jeugd van tegenwoordig daar eens een voorbeeld aan neemt. Discipline, het kan dus nog in deze barre tijden. Respect!


drie giraffen

De linkse giraf heb ik geadopteerd, de middelste is door Steven geadopteerd, en de rechtse door Wouter. Voor 0,78 euro per dag kun je zo'n beest eten geven, en een deftige opleiding. De mijne is nu voor dakwerker aan het leren.


jalta en ngorongoro

Terwille van Steven een kleine evocatie van de conferentie van Jalta, en dat met Ngorongorongorongoro op de achtergrond. Jaja, het mocht al eens wat meer diepgang hebben, daar in Afrika. De politieke discussies waren niet van de lucht!


kili

Geef toe, zo'n klepper ziet de Kili er nu ook weer niet uit. Dat was een makkie om te beklimmen, van mij mocht dat heuveltje (want je kan het bezwaarlijk een berg noemen) gerust dubbel zo hoog geweest zijn. En als er wat uitdaging zou moeten geweest zijn, driedubbel. Volgende keer dat ik 'm doe, huppel ik op één been naar boven.


op te top

Als je wat beter kijkt, zie je duidelijk hoe Wouter M. en Steven er netjes met photoshop nadien zijn bijgeplakt.


strandje

Naast piepkleine molshopen hadden ze dus wel deftige stranden, daar in Tanzania. En je kan het misschien raar vinden, maar van mij mag zo'n strand vol wit zand wel eens geflankeerd worden door wat palmbomen. Niet?


Op de terugweg, volop in neo koloniale stijl, het diner op de nachttrein van Mombasa naar Nairobi. Wat trouwens de enige trein is in Kenia. De NMBS kan er een puntje aan zuigen.

Geen opmerkingen: