vrijdag, december 31, 2004

Ik ben al een tijdje op zoek naar een handige manier om via het net muziek te kunnen downloaden, en wat meer is, ik wil er zelfs voor betalen. Maar de grote keuze die je in de topdagen van napster, kazaa en aanverwanten had, die ben ik nog nergens tegengekomen. Laat staan het handige zoeken, of de obscure versies van een obscuur nummer.

De meest triestige muzieksite was dit onding, waar ze me vijftig nummers gratis en voor niks aanboden als proef, en waar ik na twintig nummers het proefabonnement voor bekeken hield, omdat ze behalve The Exploited niks, maar dan ook niks in hun winkel hadden dat de moeite waard was. Dus zit ik hier nu de hele tijd mee te zingen met deuntjes als daar zijn Sick bastard en Police shit, puur jeugdsentiment. Voor de rest zetten ze daar nummers van de fucking kinks (wanneer zijn die ook alweer gestopt, was dat niet 1876?) op hun homepage. Dat zegt genoeg.

Dan dacht ik dat itunes wel wat beter zou zijn, maar die pipo's hebben bijlange na niet alles, en wat erger is, hun muziekjes komen op je pc terecht in een beveiligd mp4 formaat, en het is een pest om daar mp3's van te maken die je overal kan afspelen. Dus zal ik ook itunes maar dag zeggen.

Dit alles heeft als gevolg dat dit mijn goede voornemen voor 2005 is: een goeie muziek download site vinden...

Geen opmerkingen: