donderdag, december 23, 2004

Een gemiste kans, dat is wel het minste dat je kan zeggen. Een tijdje geleden had ik mijn stoute schoenen aangetrokken, en had ik gesolliciteerd voor de job van kritische journalist bij de VRT.

Maar blijkbaar vindt de VRT het niet opportuun om in deze barre, door oorlog en winter geteisterde tijden van mijn kritische doch wetenschappelijk onderlegde geest gebruik te maken. Echt wel een gemiste kans, en we weten allemaal wat er van gemiste kansen gezegd wordt. Of toch de voetballiefhebbers onder ons. Die moeten het weten.

Nu, niet getreurd, hetzelfde is mijn nonkel ooit overkomen. Mijn nonkel, de beroemde en beruchte kraanman, meester van de Hitachi 565, de jaguar onder de kranen. Hij had gesolliciteerd om met de Takumi X-R761 te werken, de rolls royce onder de kranen, maar het bedrijf vond het niet nodig om van zijn diensten gebruik te maken. Ik wil maar zeggen, drie maanden later ging dat ooit zo florerend bouwbedrijf op de fles.

En dan dacht ik dat er lessen werden getrokken uit het verleden...

Geen opmerkingen: