vrijdag, oktober 22, 2004

Zo hoogbegaafd, en zo'n domme dingen in een commentaar durven zeggen. Wist ik niet beter, ik dacht dat het geschreven was door een geïmmigreerde Pool tweede generatie.

Mijn vorige post over de Belg en de Singaporiaan (het lijkt wel een slechte mop) is de Belg in het verkeerde keelgat geschoten, en hij heeft er wat commentaar bij geschreven. Leze het wie lezen kan. Sorry, Francis, het zal voor een andere keer zijn voor u...

Who cares of wat ik zeg nu al dan niet op historische feiten is gebaseerd, mensen die dat willen gaan wel wat in een encyclopedie lezen, of nog saaier, geschiedenis studeren. Want wat moet je daar saai voor zijn, om geschiedenis te studeren. Muf is het woord dat ik hier eigenlijk zoek.

Ik vind het een beetje vreemd, misschien zelf wat belachelijk, dat een zelfverklaarde world critic zich zo laat afsnoeven en -troeven door een zestienjarige puber. En zo in zijn gat is gebeten. Met het in zijn blootje zetten bedoelde ik niet wie er nu al dan niet gelijk heeft, maar dat zo'n jonge, cocky aziatische hond er moeiteloos in slaagt om kritiek op alles en iedereen te geven, op een grappige manier. Iets waar world critic best nog wat boterhammen voor eet. Wat geeft het dat mister i-rule er voor kiest om te kakken op een schrijffout, hij kakt, en dat als iemand die net in een Poolse bedrijfskantine is gaan eten. Overvloedig, vettig en redelijk vuil dus, voor de trage verstaander.

En wat een klojo moet je zijn om te 'stoefen' met een iq van 156. Mama, kijk ik heb de grootste. Zelf heb ik nooit meer dan 74 gehaald op zo'n iq testen, wat gedeeltelijk verklaart waarom ik zo veel kwijl. Maar het servt him right, dat i-rule hem fucking great neersabelt ("Perhaps in other lands, professors seriously want to help the people with shockingly low IQ. But, that's not the case in Belgium. IQ has another meaning in Belgium. Irritant Quotient. The higher IQ you have over there, it reflects your abilities to irritate fellow anthropoids around you.") over zijn lid zijn van mensa happy few. Wat kan je er nu aan doen dat je een hoog iq hebt, en wat zegt dat over een mens. Een verstandige mens zou verstandiger moeten zijn...

En nu ga ik op reis. Neh.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Aan die gast die hier mensen op het paard tracht te zetten. Ik heb jouw site doorgenomen, doorlezen dat lijkt me immers wat te pretentieus. Maar ik heb al wel door dat je een IQ van 156 hebt. What's next, je loon afficheren op het je blog (of andermans blog voor hetzelfde geld)? Dat getuigt van weinig tot geen verstand hoor jongeman. Daarbij komt nog dat ik altijd dacht dat mensen met intelligentie een zin voor humor hadden. En net dat ontbreekt compleet bij jou, in je schrijfsel dan toch want misschien ben je in levende lijve wel een leuke griet.

Ik blijf hopen!

Anoniem zei

Ok ok, jongeman is het dus niet. Ik veronderstel dan jongedame. Als u zo op uw pik getrapt bent (sorry voor de uitdrukking, een vrouwelijk equivalent vind ik niet meteen) moet je maar geen flamewar beginnen he. Ik post misschien anoniem, wat dan nog? Ik kan je mijn naam geven en wat dan? Verandert dat mijn posts?

En krabbel maar niet terug hoor meisje, als je op willekeurige wijs vermelt dat je een IQ van 156 hebt, en dat enkel om een paar kromme redeneringen te staven, dan doe je dat niet per ongeluk.

Weet je wat het is, grieten hebben geen gevoel voor humor. Da's bewezen. Maar ze zijn verdomd wel lekker soms. Hopelijk ben jij van het laatste soort. Dikke kus!

Anoniem zei

Een ouwe pot met een snorretje dus, die struikelt over schrijffouten als ze ze zelf niet heeft geschreven.
Ja, ja, je maakt wat mee op het net. Gelukkig beschik je over een gezonde dosis (wat zeg ik, een uitzonderlijke dosis) verstand. Now piss off.

Anoniem zei

Hey World Critic,

Spaar je gezeik voor je eigen blog en blijf voortaan met je fikken van deze wonderlijke blog, da's wat ik ervan denk.

P.S. Een hoogbegaafd persoon weet wanneer hij een strijd verloren heeft.
P.P.S Dit suktje commentaar is van een andere anonieme poster. Ergerlijk hé!

Anoniem zei

and the beat goes on...

als world critic (en dan nog met een IQ om U tegen zeggen...) heb je blijkbaar weinig verstand van patatten en ontwikkelingslanden (http://worldcritic.blogspot.com/2004/10/deel-van-de-aardappeloogst-vernietigen.html). Al nagedacht over wat er gebeurt met de lokale boeren (het grootste deel van de bevolking trouwens in die landen) wanneer er massa's voedsel op de markt wordt gedropt? Of was dat van minder belang? Want uiteindelijk zijn onze boeren tenminste uit de problemen en is jouw levensstandaard weer eens stukje veiliger gesteld.

Zonder twijfel maakt dit deel uit van je masterplan om alles recht te zetten op deze kloot en zijn mijn verstandelijke capaciteiten onvoldoende om dit plaatje te vatten.

Ik hoop dat je het naar je zin hebt in je hoge toren.

Marsellus, 27, mannelijk

stielo zei

Je gaat dan al eens met vakantie, voor de eerste keer in 7 jaar. En dan gebeurt er dit.

Je wordt er - valselijk, laat dat duidelijk zijn - van beschuldigd dat je op je pik bent getrapt, en wat erger is, je poetische vrijheid in wat je schrijft op je blog wordt verboden door een wereldvermaard criticus, berucht om zijn vlijmscherpe pen, beroemd om het geen spaander heel te laten van zijn onderwerpen. Of het nu Singaporiolees of Singapiaan is, ik maal er niet om, de duidelijkheid is voor mij voldoende.

Om de discussie af te sluiten, nog dit.

Ik was het niet die wild in het weg op niks gebaseerde verwensingen ben beginnen spuien (ik zou dan ook nooit de frase kleine pikkies gebruiken, dat doet me net iets te veel denken aan pekkie, en we weten allemaal over hoe ik over dat rothondje denk), ik was het niet die kwaad wordt omdat iemand in het verre azie vindt dat belgie een kloteland is. Weet die pipo veel dat je hier kauwgom mag sjieken, en dat het in de zomer wel eens voorvalt dat het mooi weer is. En ik ben het niet die zich op andermans blog moeit met wat die schrijft, en hem daar veroordeelt, verdoemt en verwijt.

Basta.