dinsdag, oktober 12, 2004

Je portefeuille uitkuisen, het is naast tanden poetsen en douchen een van die dingen die een mens altijd uitstelt, tot het te laat is.

Zonet heb ik én gedouchet (koud, zoals het een man betaamt), én mijn tanden gepoetst, én mijn portefeuille uitgekuist. Als je aan het ene denkt, dan komt het andere vanzelf. Wat ziet dat oud Belgisch geld er grappig uit, plus dat lijkt zo veel waard. Er zat nog iets van een 37000 frank in mijn portefeuille, maar als je dat omrekent naar euro zal dat wel niks waard meer zijn. Als ik er iemand nog een plezier mee kan doen, een verzamelaar of zo.

En er zat nog een bewijsje in van in Jomo Kenyatta International Airport, the place to be als je naar Kenia wil. Wat me deed terugdenken aan Afrika. Wat me deed denken aan eindeloze vlaktes en de Serengeti. Wat me aan leeuwen deed denken, met als gevolg dat ik wanneer ik mijn ogen dichtdeed zebra's, en langbenige gazelles zag. Waardoor ik aan rennen dacht, waardoor ik aan wielrennen dacht, wat me deed denken aan geschoren benen, wat me er aan deed denken dat ik me nog moest scheren.

Alweer zoiets wat een mens altijd uitstelt...

Geen opmerkingen: