vrijdag, oktober 15, 2004

Wie heeft er als kind geen sigaren, flessen sterke drank, of sportauto's verzameld? En zelfs op vergevorderde leeftijd zijn er nog mensen die postzegels, knikkers of bucht verzamelen. En ik kan ze geen ongelijk geven.

Zelf ben ik lang gevrijwaard gebleven van verzamelwoede. Maar met dat ik een dvd speler had, ben ik begonnen aan een dvd collectie.

De redenering was dat dat goede kwaliteit is, dat dat blijft, en dat ik een goede film best wel naar waarde weet te schatten. Maar eigenlijk feitelijk levert mijn dvd collectie me niets meer op dan mijn eigen eigenste, kleine VT4, waarop herhalingen troef zijn, en waar de kwaliteit van bedenkelijke aard is. En over vijf jaar weet niemand nog wat dvd's zijn, laat staan dat je nog de moeite zal willen doen om recht te staan om een film te bekijken. Want laat je niets wijsmaken door die gladde dvd speler verkopers, dat is wat je moet doen als je een dvd wil bekijken. Rechtstaan, dvd in de speler steken, en dan pas kun je terug gaan zitten.

Dus exit mijn dvd collectie, 't is nooit mijn ambitie noch mijn bedoeling geweest om in de voetsporen van viking television four te treden.

En het leven wordt er alleen maar beter op!

Geen opmerkingen: