dinsdag, april 05, 2005

Het is niet mijn gewoonte om hier reclame te maken, maar als het niet voor het goede doel is, durf ik al eens van mijn boterzachte hart een steen te maken, en mijn eigen ongeschreven wetten en regels met praktische bezwaren en dromen aan de kant te schuiven.

Vandaar dat, wanneer je 21 mei aanstaande niks te doen hebt, ik je aanraad om naar de memorial Frans Schoubben te gaan, ondertussen toe aan zijn zevende editie, en daar helder en sereen te fietsen. Memorial Frans wie, hoor ik je vragen. Wel, Memorial Frans Schoubben, de sympathieke Tongerese winnaar van Luik-Bastenaken-Luik 1957, Frans, de Witte Engel van de fiets, Frans "Sjans" Schoubben, de toog van Tongeren, omdat hij als hij ergens binnenkwam altijd een pint zette voor iedereen die aan de toog zat. Frans Schoubben, in de jaren vijftig onafscheidelijk van zijn luxehelper Johny "Maagzweer" Meulemans. Die Frans dus.



Waarvoor folders die onder je ruitenwisser in Ninove gestoken worden allemaal niet goed zijn! Nu, mij zul je daar niet zien, want 1957 vind ik toch wel heel lang geleden.

Geen opmerkingen: