vrijdag, april 22, 2005

De standaard, allemaal goed wel, reclame maken en zo, en daar zichzelf voorstellen als een zogenaamde kwaliteitskrant, maar al bij al blijft het een rioolgazetje, iets van twee keer niks, prut. Want anders zouden ze hun site wel anders opvullen dan met linken naar gespuis op het internet, naar nietszeggende blogs waar het gaat over Tom en Pascal "I can see old people" Vyncke, wat binnenkort wel eens de grootste Belg zou kunnen zijn.

Over die grootste Belg, daar wil ik het trouwens nog eens over hebben. Ik ben blijkbaar wel goed genoeg om een link te zijn op die site, voor de geïnteresseerden trouwens bij de bloglinken te vinden, maar om in de lijst met de top 200 nominaties te komen dan weer niet. Begrijpe wie begrijpen kan. Ik moet zeker genoeg stemmen hebben gekregen om daar in te komen, want ik weet dat er zeker één iemand op mij gestemd heeft, en dat is ongetwijfeld slechts het topje van de stemmenijsberg die op mij uitgebracht werd.

Sta me toe om even een conservatieve berekening maken van hoeveel stemmen ik heb. Ik ken ongeveer zo'n 1000 Belgen, en ik weet dat er daarvan zeker ééntje op mij heeft gestemd. Er zijn iets meer dan 10 miljoen Belgen, wat via de regel van drie betekent dat ik nu zo'n 10000 stemmen moet hebben gehaald. Wat toch genoeg moet zijn om ergens in de top 200 te staan, dacht ik.

Ik vind het dan ook een aanfluiting van de democratie dat ik er nog niet insta, een negatie van mijn basisrechten als mens en toch wel fijn persoon, en ik ben nu juridisch advies aan het inwinnen om te kijken welke stappen ik kan ondernemen. Hier zullen ze nog van horen!

Geen opmerkingen: