dinsdag, november 23, 2004

Een of andere Vlaamse gedachte indachtig, (wat je zelf doet, doe je beter, maar laten doen is toch nog altijd gemakkelijker) heb ik de testaankoopjes aan de kant geschoven, en heb ik besloten om de proef op de som te nemen inzake onze nationale warenhuizen. In de loop van één week zou ik alle grote winkelketens, uitgezonderd de Aldi, een bezoekje brengen, in elke winkel een voor mij representatief winkelkarretje vullen, en daarmee zou ik voor mezelf en voor jullie eens en voor altijd uitmaken wat het goedkoopst is.

Uitgezonderd de Aldi, want daar mag ik niet meer komen van mijn schuldbemiddelaar, omdat ik er bij ieder bezoek buitenstap met een buitenkansje.

Zaterdag ben ik naar de Carrefour geweest, heb daar vijf kilo aardappelen, twee rode kolen, twee kilo tomaten, worst, salami en ham gekocht, maandag ben ik naar de Delhaize geweest, heb daar vijf kilo aardappelen, twee rode kolen, twee kilo tomaten, worst, salami en ham gekocht, en dinsdag ben ik naar de Carrefour geweest, om daar vijf kilo aardappelen, twee rode kolen, twee kilo tomaten, worst, salami en ham te kopen.

Tot mijn grote verwondering kwam de Colruyt er niet als het goedkoopst uit. Op de eerste plaats stond de Carrefour (er stond een standje van Grimbergen), op de tweede plaats kwam Delhaize (puur jeugdsentiment, daar gingen mijn ouders winkelen), en op de laatste plaats kwam de Colruyt. Ik moet hier wel eerlijk blijven, en vermelden dat ik niet enkel het monetaire heb laten tellen, maar ook minder meetbare kwaliteiten zoals algemene klantentevredenheid en vriendelijk en goed personeel in de evaluatie heb meegenomen.

En bij dat goed en vriendelijk personeel, daar schortte nu net het schoentje bij de Colruyt. Wat voor een onvriendelijk en incapabel zootje is me dat zeg, het lijken wel een bende iedere dag geschoren en gewaxte bonobo aapjes, weliswaar redelijk zindelijk, en heel goed getraind. Nu je het zegt, het was me al opgevallen dat je in de Colruyt slechts zelden een personeelslid ziet van meer dan één meter vijftig. En laat dat nu net de gemiddelde lengte zijn van zo'n aapje...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Eindelijk!!! Een heuse objectief onderzoek naar de waarde onzer warenhuizen. Persoonlijk heb ik me daar ook aan gewaagd en ook bij mij kwam de Colruyt op de onderste sport te staan. Alleen jammer dat je blijkbaar de GB bent vergeten. Ik vind de sfeer daar net wat anders, dat tikkeltje meer. Wat me ook teleursteld is dat je geen onderscheid maakt tussen de Delhaize (de gewone), de City Delhaize (city attitude!!!), de AD Delhaize en de Louis Delhaize. Maar ik vertrouw erop dat dat volgende keer gebeurt!
Grant

ps: en wat te denken van Macro, Lidl, Profi, Batard, Okay en huize Catry alhier in Merelbeke?

Anoniem zei

Beste,

Hier kan ik het even niet laten om mijn bescheiden mening te spuien.
Ik ben zelf werknemer in de Colruyt van Erps-Kwerps, en ik kan U wel verzekeren dat wij wel degelijk GEEN 'onvriendelijk en incapabel zootje, iedere dag geschoren en gewaxte bonobo aapjes' zijn zoals U het zelf wel zeer subtiel formuleert.
Als U een objectief oordeel wilt vellen, mag ik hopen dat U uw testen toch wel iets meer zou uitbereiden. Dat ze in de Colruyt vestiging in één of ander oord aan uw definitie van een 'Colruyt medewerker' voldoen, wil daarom nog niet zeggen dat dit een algemeen beeld schetst.
Ik nodig U dan bij deze ook van harte uit om ook de Colruyt in Erps-Kwerps eens te bezoeken.

Vriendelijke groet

Anoniem zei

Fuck, man. De Colruyt is er zelfs in geslaagd om die aapjes te leren schrijven! Zou planet of the apes dan toch een waargebeurd verhaal zijn?

Anoniem zei

Is het daarom dat die geiten daar staan? Nu valt mijn frank.