donderdag, november 18, 2004

Waarom zou je nog zelf op reis gaan, als je keer op keer op deze blog getrakteerd wordt op een fotoverslag van overal waar ik ga en sta? Wees eens heel eerlijk met jezelf, en geef dan gerust antwoord.

Ik heb jullie lang genoeg in spanning gehouden, maar hier zijn ze dan eindelijk, het kruim van de foto's van de Pisa reis.

Misschien nog kort een woordje uitleg over de reis. 't Was met de volledige familie, omdat mijn oma 100 jaar geworden is. Proficiat, Zulma! Dat je ze nog lang mag mogen mogen, op naar de 110!


Een man, een toren, een missie! Zeventien procent schuin, net zoals ik gezegd had. Een man van mijn woord, dat is nu nog eens een goede omschrijving van mezelf. Mocht ik in de politiek zitten, 'k had al mijn slogan!


Mijn nonkel Gilbert, in Italiƫ Gilberto genoemd, en zijn missie! Hij wou al heel zijn leven een foto van zichzelf hebben, en voila, hiermee is dat ook weer geregeld. Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om dromen waar te maken!


Mijn tante Irma en nonkel Gaston! En nog wel bij een of ander historisch onbelangrijk poortje, van een of ander baptisterium bij een of ander kerkje! Maar niet getreurd, er komen nog dagen!


Kunst op hotel! Zelfs in de meest goedkope kamers hangen pareltjes, dit is een jonge Permeke, in zijn sneeuwperiode. Let op de o zo typische gele tent voor die periode links in het midden van het schilderij, en de kenmerkende bladerloze boom centraal, altijd wat weggedoken. Jaja, het is er me eentje, die Christophe Permeke!


Pekkie, de woef van mijn nicht Tanja en Bertrand! Dieren doen het altijd goed op foto's, en ook dit keer is dit niet anders! Weet wel dat dit ukkepukje de dood van twee duitse schepers op zijn geweten heeft, dus zo onschuldig is die niet.


Een brug, en nog wel een oude ook! Daar beneden zit mijn zus Patricia, doe haar mijn complimenten als je haar tegenkomt!


Een palazzo, een duomo, een campanile en een kerk! Broederlijk naast elkaar! Laten we en de volledige Antwerpse regio daar een voorbeeld aan nemen!


Italianen weten wat design en hip is, zie maar naar die auto en de kleur van het truitje van Christa, mijn tante! Groots! In zijn eenvoud!


Tante Anja, met net gekochte handtas! Een koopje!

Dit is genieten!

Geen opmerkingen: