zaterdag, november 06, 2004

Inzake verveling en verveeld zijn kan ik nog veel leren van deze ware grootmeester van verveling, de goeroe voor éénieder wie totterdood verveeld wil zijn, de grote roerganger inzake zinloze ledigheid. Maar ik kom de laatste tijd toch al aardig in de buurt. Ik denk er zelfs aan om de ondertitel van dit pareltje van stijl en klasse te veranderen, in 'en de vloek van de verveling', want jullie, de arme lezers, worden qua adrenaline en kicks op deze blog niet direct in de watten gelegd. Wanneer gebeurt er hier eens iets, vraag ik me altijd weer af.

Gisteren was het cocktail avond, naast classic rock en swingpaleis avond, wat kan tellen qua thema avond, en ik ben bijna de hele tijd verveeld geweest. Als die jongens en meisjes van dat swingpaleis in stilte hun ding doen, begeleid door een streepje Go with the Flow, Master of Puppets of Killing in the Name of, heeft dat swingpaleis zelfs wat kunstzinnig. Surreëel is het altijd al geweest, alleen wordt dat versterkt doordat ze vrolijk staan te huppelen op en meelippen met Roots Bloody Roots. Maar goed, ik dwaal af, ik zou het over de cocktailavond hebben.

Ik herken een goeie cocktail wanneer ik er één zie, en o boy, gisteren heb ik er gezien. Tot dan vond ik dat de basis van iedere cocktail blue curacao was, maar toen die fles op was, bleek het ook zonder voortreffelijk te smaken. Daar ging mijn basisregel nummer 1.

Basisregel 2 'Gij zult geen fruitsap of andere niet alcoholische dranken in uw cocktail doen, tenzij een streepje citroensap' heeft wel standgehouden, tot mijn scha en schande deze morgen.

Basisregel 3 'Drink nooit twee maal dezelfde cocktail, dat is als twee keer dezelfde tandenborstel gebruiken' bleef strikt nageleefd, mede doordat zoals hierboven al gemeld de blue curacao plotsklaps op was, en ook wel een beetje doordat ik nooit meer precies wist wat ik de vorige gedaan had. Gisteren is de pokerdog gecreëerd, wat een lekkere cocktail is op basis van blue curacao, gin, tequila, passoa en citroensap.

De kleur van mijn cocktails is er na de leegheid van het bestaan en van de fles blue curacao serieus op vooruit gaan, omdat blauw met een ander kleur gemengd al gauw vaalbruin geeft. Laat dit de les zijn die ik jullie vandaag mag meegeven!

Geen opmerkingen: