maandag, november 22, 2004

In mijn familie heerst een vreemde ziekte.

Af en toe zit er iemand tussen die altijd dezelfde dingen eet. Oma at alleen maar appelmoes, erwten en bloemkool, mijn nonkel heeft twee bijnamen gehad, van 1954 tot 1978 Bertn Zoetekoeke, van 1978 tot 2004 Bertn Soepe, omdat hij in die periodes respectievelijk enkel zoekekoek (peperkoek, in het mooi Nederlands, denk ik) en soep (soep in het mooi Nederlands) gegeten heeft, mijn pa heeft tot nu toe weten te overleven op een dieet van hesp en biefstuk, en ikzelf begin meer en meer de neiging te hebben om iedere dag worst met rodekool te eten. Vorige week vier keer, deze week ook al één keer.

Een mens zou blij zijn om te horen dat ik vanavond gebruineerde patatten heb gegeten, met tomaat, salami en italiaanse hesp, ware het niet dat ik dat vorige week al drie keer heb gegeten, en dus deze week ook al één keer.

Benieuwd wat ik morgen zal eten...

Geen opmerkingen: