zondag, oktober 31, 2010

Van alle plekken in China waar ik geweest ben, was Yangshou ongetwijfeld de plaats waar ik het liefst was en me het best geamuseerd heb. Dat lag niet alleen aan het Yangshou backstreet youth hostel, dat lag aan zoveel meer.

Als je een bed wil boeken in dit hostel, waarschuwen ze je dat het niet helemaal fantastisch is. Er zijn enkel Chinese WC's. en je kan naar dat WC gaan terwijl je een douche neemt (je moet opletten dat je terwijl het douchen niet met je voeten in het WC staat), maar voor de rest zijn er alleen maar voordelen.

Het kost 10 Yuan per nacht (een euro!), het zit er vol met toffe mensen. en de mensen die er werken helpen je met vanalles en nog wat, in zeer vlot Engels. Ze gaan mee om af te dingen bij het kleren kopen, ze gaan mee en zorgen voor goedkopere tickets om dingen te doen, en ze zijn gewoon uiterst sympathiek.

Een wegbeschrijving, om te fietsen. Ik heb geprobeerd om er te geraken, ik ben ergens helemaal anders uitgekomen. Maar daar was het ook niet slecht.

En dan nu een dansje (van voor naar achter van links naar rechts)!





Ik kon kiezen tussen een professionele kapper (kost 20 Yuan, 2 euro), of het meisje van de hostel (die voor de tweede keer in haar leven kapper zou zijn, kost 0 Yuan). Ik ben een gierige wrek, ik heb voor de tweede optie gekozen. Een Canadees vond dat zo tof, dat hij er heel veel foto's van getrokken heeft.

Yangshou bij nachte, als de herdertjes liggen te slapen.

Je kan me ergens zien op de foto, tussen de modder, toch als je goed kijkt. Neen, met die bikini ben ik niet.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Op die foto van de kapster zie ik croqs en rijstlampen uit Ikea. Moet je daarvoor zo ver lopen?

Unknown zei

Als je dat kaartje gebruikt startende van onder de VRT-toren dan kom je uit in de Wetstraat. Heel handig, dankjewel. Die dansfoto's maken dit zonder twijfel je leukste post. ;-)