zondag, maart 20, 2005

Op een dag zoals deze (internationale boomplantdag, gevechten met betogers in Kirgizië, ik die er weer fantastisch goed uitzie) is het altijd goed om het eens over Zweden te hebben.

De inwoners van Zweden zijn in tegenstelling tot wat in de volksmond gedacht wordt mensen zoals u en ik, alleen leven ze in een iets kouder land, waar het halfweg maart pijpestelen sneeuwt, en spreken ze geen Nederlands of Frans zoals hier in België het geval is, maar Zweeds. Dat Zweeds, dat is een uiterst simpele taal, die bestaat uit vier klanken (ö, ä, ë en ï), en het is dan ook geen wonder dat Zweden sympathieke mannen zijn.

Wanneer je er naar een Libanees restaurant gaat, krijg je er daar een buikdanseres bovenop, en in hun hotels staan schoenpoetsmachines, waardoor mijn schoenen nu in de fleur van hun leven zijn. De volgende keer dat ik naar Zweden ga, wil ik gerust iedereen zijn te poetsen schoenen meenemen, en die krijg je dan een paar dagen later netjes terug. Laat maar iets weten als je interesse hebt!

Geen opmerkingen: