dinsdag, juli 13, 2004

Nog beter nieuws dan in de laatste post! Zanzibar is echt wel te doen, en wat meer is, ik ben sinds vandaag een advanced diver (dat is toch het woord op mijn spiksplinternieuw duikbrevet dat ik onthou). Vandaag gehaald, dus het zal feesten zijn vanavond. Het jammere is dat ik me zelf nog niet advanced durf te noemen, met amper 12 duiken onder mijn gordel. Maar als de professionals het zeggen, wie ben ik dan om hun tegen te spreken?

Toch?

Het enige nadeel van de tropische hitte en zon van Zanzibar is dat ik er langzaam maar zeker als een kreeft begin uit te zien, en dat ik dus dubbel op mijn tellen moet passen om niet in een lokale kookpot te belanden. Mijn zonnecreme factor 30 wordt nochtans royaal op mijn vel uitgesprenkeld, maar niks kan precies baten. Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat ik me pas insmeer op het einde van de dag, maar dat zal wel niet.

De papasi (lokale versie van proppers, en zo mogelijk nog hardnekkiger dat een bloedzuiger die zich na maanden van niksdoen eindelijk in een yak heeft vastgebeten) kan ik nu ook al van mijn lijf houden, en nog wel met jedi truken. Wanneer ze me lastig willen vallen, om me een prachige spice tour, boottocht onder begeleiding van ex-circus dolfijnen, of om me een sweet african mama aan te smeren, wuif ik met mijn handen, en zeg ik tegen hen dat ik er niet ben. En dan stoppen ze met me lastig te vallen. Handig.

Kortom, ik word afrikaan onder de afrikanen, en het zou me niks verbazen mocht ik hier binnenkort politiek asiel aanvragen.

Afrika voor de Afrkanen!

Geen opmerkingen: