vrijdag, juli 02, 2004

Ik heb hier in het internetcafe, wat trouwens in het Arushiaans gerechtsgebouw gelegen is, nog wat tijd bijgevraagd, en op mijn wenken bediend geweest. En zo hoort het ook!

In Afrika is alles multifunctioneel. Zo is er in Arusha bijvoorbeeld het VN gerechtshof, dat zich uitspreekt over de volkerenmoord in rwanda, en in datzelfde gebouw werd ons een safari aangeboden. En zo kun je bijvoorbeeld iedere maaltijd zien als een manier om je voeden, maar ook als een manier om een complete darmspoeling te krijgen. In belgie moet je daarvoor naar een of ander gezondheidscentrum, hier kan het op idere straathoek. Fijn!

Mijn swahili (is hier naast het engels zowat de officiele taal) heeft ook serieus deugd van mijn verblijf in Tanzania. Naast Panga Uhuru Moran kan ik nu ook al welkom, dank u, en kijk daar, een bange blanke man zeggen. In Arusha is er, in case ik wat heimwee krijg, een Belgisch cafe (de via via), waar je een beetje het belgisch gevoel met afrikaanse inslag kan opsnuiven. En stella is druk bezig met zijn opmars om de wereld te veroveren, want dat is hier tegen een uiterst schappelijke prijs te krijgen.

Zelf drink ik enkel Kilimanjaro bier, als voorbereiding van de klim op de kilimanjaro. Wanneer ikzelf voor 20% uit kilimanjaro besta, is de redenering dat het niet kan mislopen, en zal de berg me gunstig gezind zijn...

Geen opmerkingen: