donderdag, maart 03, 2011

Uit beschaamdheid durf ik het bijna niet zeggen, maar gisteren had ik meer dan 6 uur nodig om 90 km te fietsen. En het was nog overwegend vlak ook. Of wat voor vlak kan doorgaan in Nieuw Zeeland.

Er stond wel een wind op kop om u tegen te zeggen, de gevreesde north westerlies, en tjonge, tjonge, tjonge, wat heb ik daarop gevloekt. Ik was zelfs blij als het even goed omhoog ging, dat was er minder wind, en dan ging het wat sneller.

Ik heb het zuidelijk puntje van Nieuw Zeeland bereikt, en ben nu in Tuatapere op weg naar Fjordland. Terug naar het noorden, waar het warmer is...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu even de noordwester-leugen - of is dit niet de correcte vertaling - nagaan ?
Gorgelt het weglopend water op Nieuw-Zeeland enkel tegen het uurwerk in op het zuidelijke eiland ? Een simpele ziel van het zuidnoordelijke Oostduinkerke .

stielo zei

De dag erna was het nog erger, nog trager gefietst...

En nu is het hier godvermiljaardenondedju aan het sneeuwen. 'k Vond al dat het in mijn tentje zo koud was 's nachts. Tot ik de sneeuw zag.

Zonder er specifiek op gelet te hebben, ik denk dat het water hier zowel met als tegen het uurwerk gorgelt.