dinsdag, maart 15, 2011

Ik geef het ruiterlijk toe, ik ben naar Kaka point geweest. En ja, absoluut waarvoor je denkt dat ik er op bezoek ben gegaan. Ik wou er de geeloog pinguins en de zeehonden, robben en/of zeeleeuwen zien.



Kaka point is genoemd naar de grootste coproliet die ooit gevonden is, een 1700 kg zwaar exemplaar van een diplodocus. Waarvan ze vermoeden dat hij al een paar weken geconstipeerd was. De coproliet is niet meer te bezichtigen in Kaka point zelf, wegens slechte klimatologische omstandigheden is er enkel een gipsen afgietsel te zien. Om de real thing te zien moet je vandaag de dag in het Natuurhistorisch Museum in Wellington zijn.

Net zoals ik nog altijd geen kiwi's (vogels, zucht) gezien heb, heb ik er de zeer zeldzame geeloog pinguins niet gezien. Maar er was wel van alles anders te zien en te doen in Kaka point, dat maakte het al wat goed.




3 opmerkingen:

dirk zei

Otago Peninsula, daar moet gij wezen voor de Hoiho!

doet da nog goe daar

Unknown zei

Maar waar is die foto van dat gipsen afgietsel dan? Nu ben ik dus echt wel nieuwsgierig... en mijn fantasie slaat weer op 'hol'... excusez le mot.

Btw: Kaka point is known for the New Zealand Kākā bird, whose signature call is "ka-aa."

Anoniem zei

In het bos van wallers is er ook een kaka point.