woensdag, maart 23, 2011

Een verschrikkelijke vermoeidheid heeft zich van mij meester gemaakt. Het fietsen zit er sinds een paar dagen op, en het is fantastisch geweest om door Nieuw Zeeland te pedalleren. Als je dan opeens stopt met dagelijks onmenselijke prestaties te leveren, dan reageert je lichaam daar blijkbaar op door je constant te doen slapen.

De laatste 48 uur heb ik er denk ik 40 geslapen. Gaap. 'k Ga binnenkort eens checken of ik daardoor niet in aanmerking kom voor een vermelding in het Guinness book of world records. Wie weet, misschien ben ik wel een wereldkampioen!

Voor zij die nu nog altijd niet geloven dat ik door Nieuw Zeeland ben gefietst, hier zijn nog een paar harde, onomstotelijke bewijzen.


Zo'n zongebruinde handen, op de onderste vingerkootjes na, 't is moeilijk om bescheiden te blijven en om dat zo te krijgen. Tenzij je hele dagen fietst, en je vingers om een stuur zitten. Neen, ik ben niet met afgetapete vingers naar een zonnebank centrum geweest.

En op het zuid eiland ben ik vanaf Balclutha tot Fox Glacier constant 2 jolige fietsende Nederlanders tegengekomen. Die af en toe op hun blog naar mij refereren. Als je al dacht, maar wat is die daar allemaal aan het doen, behalve naar Kaka Point gaan en in towns of opportunies te zijn, ook een goede blog om te kijken waar ik geweest ben en wat ik de laatste maand zoal gedaan heb. Je vindt er veel foto's terug van de dingen die ik gezien heb, en beschrijvingen en profielen van mijn route op het zuid eiland. Moest ik niet zo moe zijn, ik postte zelf nog wat foto's.

Snurk.

2 opmerkingen:

Gert zei

Ik las hier net een artikel over de gevolgen van radioactieve straling:
- witte kippen bleken ineens roze te zijn.
- Na langdurig in het stralingsgebied actief te zijn, trad er chronische vermoeidheid op.

En wat vertel jij ons nu? Mooi 'bruin' en vermoeid...

Geen geiger-müllerteller in de buurt?

Gert zei

Wouter,
Je ziet er trouwens ook uit als een jonge versie van grote smurf!

http://nz.i-groep.nl/wp-content/gallery/dag30/imag0425.jpg

;-)

G