woensdag, september 22, 2010

Voor mensen die Heroes hebben gezien kan dit ongelooflijk klinken, maar ik heb vannacht samen geslapen met Hiro uit Japan. Jammergenoeg niet met Hiro Nakamura (Jo taaaa!), maar met Hiro Mitsui, en gelukkig niet in hetzelfde bed, maar ik boven in het stapelbed en Hiro onderaan. Hiro was even grappig als zijn naamgenoot in Heroes, en als er nog zo'n Japanners zijn, ga ik misschien wel nog eens naar Japan op bezoek.

 Ik lag ladderzat in mijn bed, want ik was samen met een Pools koppel en een Francaise iets gaan eten, en daarna ging het naar Bills Bar, waar de Polen me deden herinneren dat een Pool graag, heel graag vodka drinkt. Met zijn vieren hebben we 2 flessen vodka naar binnen gekapt, en nu zit ik hier met een bonkend hoofd, en heb ik al gezegd dat ik nooit, nooit, nooit nog alcohol drink. Komt bekend voor bij iemand? 

Bill is de eigenaar van de hostel waar ik verblijf, en ik lag kreupel van het lachen toen hij zijn visie op godsdienst uiteenzette. Hij is van Montana, van een familie trotse rednecks, en is hier een paar jaar geleden beland om het licht van het geloof naar China te brengen. Nu brengt hij vooral de pijn van een kater in het hoofd van de mensen, en als hij begint te vertellen over hoe hij gelooft, na een waarschuwing dat Christenen kwaad op hem worden als hij dat doet, brengt hij vooral een glimlach. Het is een ranzig soort christelijk iets, doorspekt met bijbelse citaten (john 5, verse 7 zegt hij er dan bij), en hij sleept er de griekse filosifie en allerlei ander zaken bij. Hij vertelt het als zo'n Amerikaanse predikant. Het is een ongelooflijk ratjetoe van dingen die zich tegenspreken, vol foute verbanden en uit hun context gehaalde zaken. Als je ooit in Xining komt, een absolute aanrader!

Ik zit nog 4 dagen vast in Xining, het is niet gemakkelijk om snel een trip naar Tibet te regelen, maar de 25ste gaat het richting dak van de wereld. Meer daarover later.

2 opmerkingen:

Jeroen G zei

Maar kijk ne keer hier, de Stielo heeft een blog! Nu ik er zo over nadenk, niet zo onlogisch dat er bij een Bic een papierblokje hoort...

Allez, tof, nu kan ik uw avonturen volgen, en u op de hoogte houden van de goede resultaten van de Malinwa.

Want wisten jullie, beste lezers, dat Stielo eigenlijk een fan is van KV Mechelen? Ha!

stielo zei

ewoehoe, ik kan terug commentaar op mijn eigen blog geven!

Bij deze. wederom een mooie post ;-)