vrijdag, juli 30, 2010

Het hoeft niet altijd van die lange, moeilijke tekst te zijn, er mogen ook wel eens wat prentjes zijn.





Uitzicht van op Camping Trenta in Slovenie. De andere kant is nog mooier.

Als je in Kransjka Gora bent, en je hebt een hongertje, is dit de place to be. Als je binnenkomt, zie je eerst de serveuses in lokale klederdracht, daarna dat die precies allemaal gildig in hun vel zitten. Dan denk je, ik heb honger, ik bestel een soepje en een hoofdgerecht met groentjes. Dan krijg je je soepje, en wanneer dat op is heb je geen honger meer. Dan krijg je je hoofdgerecht, en je groentjes alleen zijn een normaal bord met een berg groenten op, je schnitzel is een lap ter grote van een grote pannekoek, en de frieten doen een grote van de frituur op de botermarkt in Gent verbleken in het niets.

Als je daar gaat, en je kan je soep en je hoofdgerecht op (ik ben er in geslaagd, ik heb geleerd om mijn bord altijd leeg te eten, maar ik denk dat mijn maag bijna gesprongen was), dan krijg je hier een eervolle vermelding.



Ik ben met de fiets op schok, veel plaats voor extra bagage is er niet, maar dit schilderij heb ik toch gekocht, omwille van zijn gedurfd kleurgebruik, mengeling aan thematiek en mooi kader.



1 opmerking:

Anoniem zei

http://www.brokenbells.com/home.html