maandag, januari 02, 2006

Virginie. Virginie Staes. Zelf zei ze Virginie Sta en dan es, want ze was Française, en werkte als saisonnier in Valmeinier. Virginie heeft ooit Belgische voorouders gehad, vandaar de Vlaamse naam, en wist zelfs dat er een Belgische politieker assez sympa rondloopt, wat flink is voor een Franse. Ze is een blond, absoluut vrij kind van 28, met een gestreept t-shirtje met assortie koksmuts, zonder vast adres of woonplaats, en ze was nu sinds twee weken in Valmeinier neergestreken. Waar ze aan de bar in de No comment met twee Belgen kwam babbelen, reclame makend voor een herberg en voor een groepje genaamd de beastie boys.

Behalve het woordje bourré heeft ze me ook nog geleerd te dansen, en ben ik haar gedurende een avond overal tegengekomen in Valmeinier. Niet dat ik haar stalkte, of zij mij, maar Valmeinier is zo klein dat je altijd dezelfde mensen tegenkomt, overal waar je heengaat, wat het fijn maakt om daar toerist of vrij te zijn. Dus als je nog eens gaat skiën, Valmeinier 1800 is aan te raden, maar maak wel dat er wat meer sneeuw ligt, en draag zorg voor je eventuele ipod, ook al ben je zoiets beter kwijt dan rijk.

En ik ben vergeten bedankt te zeggen voor de fijne avond tegen Virginie, maar manieren heb ik nu eenmaal nog nooit gehad...

De beste wensen!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Virginie Staes is dat niet de nieuwe miss België ???

Anoniem zei

den drank is den duvel

Anoniem zei

de valmeunieren zijn zelfs zo sympatiek dat ze ons gestuntel op de pistes ook gefilmd hebben.
ik weet niet direct waarom maar de snowboarders komen niet in beeld... hier moeten vast meerdere verklaringen voor zijn ...