donderdag, januari 12, 2006

Het jaar is nog niet goed en wel begonnen, maar ik heb toch al weer een wijze levensles geleerd. Die komt er op neer dat je nooit een auto mag verkopen aan iemand die je kent, want dat is miserie zoeken.

Ik heb mijn crème van een golf, die trouwens een paar dagen geleden 10 jaar geworden is (hoera!), verkocht aan mijn zus voor 1500 euro. Wat echt wel een spotprijs was, want de garage had 'm geschat tussen de 2 à 3 duizend euro. Nadat die er een paar keer mee gereden heeft, wou die niet meer starten, en heeft de garage 800 euro kosten gedaan om te vinden wat er aan schortte. Ik stel me dan al vragen over de vakkennis en beroepsernst van die garage (kwakzalvers!), maar soit. Om daarna te zeggen dat er nog eens 1500 flappen nodig zijn om hem te maken.

Met als gevolg dat ik boze telefoontjes krijg van mijn zus, en nu dreigt ze me te onterven. Of hoe zat dat ook alweer met familie?

1 opmerking:

Anoniem zei

Wil ik een kaarsje voor je branden in
de basiliek van Scherpenheuvel zodat
het toch nog goed komt? Ik ben daar toch elke dag in de buurt. Mits een kleine bijdrage ga ik dus dagelijks novenenkaarsen ontsteken voor mensen die, gezien hun fysieke conditie of door beroeps- of private omstandigheden gehinderd, er niet in slagen deze gewijde tempel te bezoeken met het oog op enige beterschap in hun leven.