woensdag, juli 13, 2005

Antoine, mijn tandarts, die kent er toch wat van. Ik liep sinds kort met een vulling te kort rond, dus moest ik wel eens langsgaan, en de jaarlijkse check up was ook broodnodig. Afspraak gemaakt, netjes op tijd naar binnen, op de zetel moeten gaan liggen, mijn mond moeten opendoen, beginnen boren, opvullen, eens kijken, betalen, en hop, ik kon weer naar hartelust knabbelen.

Als je ooit al eens naar de tandarts bent geweest, zal je misschien gemerkt hebben dat verdoven, anesthesie, pijnstillen termen zijn die in bovenstaand relaas niet voorkomen. Dat komt omdat Antoine niet gelooft in verdoven en al die moderne mikmak, en liever op een alerte, wakkere patient boort en plombeert. Wat mijn respect voor hem alleen maar doet groeien, want dat is nu nog eens een oude stempel naar mijn hart van een tandarts. En hij zegt ook niks, enkel één keer "niet verschieten" en één keer "negenenveertig euro alsjeblieft", maar toch straalt hij warmte, genegenheid en competentie uit. Als Antoine een film was, was hij Sin City, en riep ik: Allen daarheen!

En het mag dan wel de Vlaamse feestdag geweest zijn, er wordt in Vlaanderen toch nog altijd veel te weinig feestgevierd. Alhoewel er redenen te over zijn. Maar het ontbreekt hier aan de politieke moed, en dat moet veranderen.

Ik ga binnenkort verhuizen, met als logisch gevolg dat het groot feest is. Iedereen, echt iedereen (jep, jij ook) is vanaf 9 uur welkom op vrijdag 29 juli in de Adjudant Harboortstraat 8, 3001 Heverlee. Alleen voor Oost-Duitsers maak ik graag een uitzondering, maar voor de rest mag iedereen komen.

Je hoeft geen kado's mee te nemen want dat moet ik toch maar verhuizen, en wat meer is, je mag alles wat nog in de living, keuken, veranda, koer en badkamer staat (behalve de drank en de muziekinstallatie) dat niet te vast zit, of te zwaar of te warm is om mee naar huis nemen mee naar huis nemen. Want dat moet ik dan niet meer verhuizen. Totale uitverkoop, alles moet weg!

Is het al lang geleden dat je nog in een broebelbad gezeten heb, pak gerust je handdoek mee, en kom een broebelpad pakken. En wil je binnenkort op een ver strand twee weken gaan bakken, maar je bent nu nog te wit, kom gerust af en lig wat onder de zonnebank in de kelder.

Redenen genoeg om langs te komen dus, de afwezigen en Grant Taylor hebben altijd ongelijk!

I don't ask, for much these days
And I don't bitch, and whine, if I don't get my way!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat is een broebelpad ?

stielo zei

Als je langskomt, kun je er eentje pakken.

The great warrior of rock 'n roll zei

ik heb de mathias gemaild dat hij maar moet afkomen. Ik heb beloofd dat we een plaatsje zouden vrij houden op mirjam.