donderdag, juli 14, 2005

Ik woon nu nog in een nogal marginale buurt, en ik moet zeggen, ik ben nog niet verhuisd, of ik mis het al.

Mijn favoriet in de buurt is mijn neurotische overbuurman, die zijn buurvrouw nog toegesnauwd heeft dat ze niet met haar lompe poten zo luid van de trap moet komen, maar die vooral ook neurotisch is. Wat, als je hem niet kent, tot voor kort vooral te merken was wanneer hij wegging of thuiskwam.

Wanneer hij zijn huis verlaat, weet je dat al twee minuten op voorhand, omdat hij voor hij vertrekt eerst twee minuten aan de binnenkant van zijn voordeur zijn klink op en neer doet bewegen, en zijn klink langs buiten huppelde dan vrolijk mee. Dan komt hij naar buiten, en beweegt hij zijn klink langs de buitenkant twee minuten op en neer. Waarna hij kan vertrekken, echter niet vooraleer met een knokkel nog eens op zijn raam te tikken. En hopla, hij is er mee weg.

Sinds gisteren spaart hij een heleboel tijd uit, want hij heeft zijn deurklink aan de buitenkant vervangen door een ijzeren stuk aan de buitenkant, dat 'm niet meer op en neer kan bewegen als een klink. Dat noem ik nu eens vooruitgang!

Neurotisch! Deurklink!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dus ... die neurotische buurman, die ook neurotisch is, heeft zijn deurklink aan de buitenkant vervangen door een ijzerer stek OOK aan de buitenkant??

Waar zijn wij hier in godsnaam toch allemaal mee bezig!!!

stielo zei

Ik ben al blij dat je gemerkt hebt dat er een paar keer hetzelfde in die post staat. Flink!