zondag, mei 22, 2005

Burgerlijke ongehoorzaamheid tegen onzinnige zaken en geweldloos verzet tegen de verdrukker is iets wat in éénieder in hart en nieren zou moeten gebakken zitten. Het zat in Mahatma Ghandi, het zit in mij, en ik hoop van harte dat het in u en uw naasten zit.

Ik had al geschreven over die Leuveniaanse Sportplaza die overal vebodsbordjes tegen fietsers had gehangen, maar nu zijn ze toch wel erg ver gegaan. Die enkel op geld beluste wolven deinzen er nu niet meer voor terug om in mijn eigenste gang zo'n bordje te plaatsen! In de entree tot mijn living! Die durven nogal!


fiets met bordje...


al wat duidelijker...


bordje met vuile fiets...

Ik laat het hier niet bij, en roep dan ook op om telkens als je bij de Sportplaza passeert langs te gaan en een bordje mee te pakken. Als iedereen zijn steentje bijdraagt, is het binnenkort gedaan met die belachtelijke bordjes, en kan er in Leuven weer als vanouds gefietst worden dat het een lieve lust is. De toekomstige generaties zullen ons dankbaar zijn!

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed gedaan! En heb je de kleur van die bordjes gezien? Rood, Leuven, Socce, snapt ge 't plaatje?