zaterdag, december 24, 2005

Ik denk niet dat de gemiddelde Tjech veel op reis gaat. De schoonste madammen ter wereld lopen er rond, overal in het land, het maakt niet uit waar je bent, waarnaar je kijkt of hoe laat het is, altijd zijn er tal van schone Tjechische kinderen in de buurt, soms zelfs zoveel dat het pijn doet aan je ogen. En een pint op café kost er twee keer niks, voor een halve lieter Gambrinus, Staropramen of Budweiser (de echte Tjechische that is, niet de Amerikanska shit) betaal je afhankelijk van de streek en klasse van het café tussen de 17 en 25 Kronen voor een halve liter, wat neerkomt op tussen de 22 en 35 frank. Ik zeg het nog in franken, want in euro's klinkt het nog belachelijker.

Met dat zowat alle drijfveren om naar het buitenland op reis te gaan ontbreken, blijven ze allemaal thuis, waardoor dat die madammen daar blijven rondlopen, zodat ze niet op reis gaan, en zo kom je al snel in een vicieuze cirkel terecht. En zoals grant taylor maar al te goed weet, het is niet gemakkelijk om daar uit te geraken, altijd wordt je opnieuw naar beneden gezogen.

Afgezien van het feit dat Tjechië daarbovenop nog eens een architecturaal een schoon land is, waarbij je al snel het woord pittoresk of jugenstil te binnen schiet, is het echter ook een hard land. In een bepaalde club dacht ik er aan om de schoon kinderen aan de deur te triëren, en enkel de minder knappe binnen te laten, want als je een dansclub te vol met schoon madammen steekt, komt daar ongetwijfeld heibel van, en ik kon het gewoon ook niet meer aan. Zowat het enige wat ik daar zei was iets in de trend van 'Oempf', want daar stond dan weer zo'n kind knap te wezen. Omdat dat misschien een beetje een te drastische maatregel was, heb ik dan maar mijn bril afgedaan, dan zag ik dat zo niet meer, en zag ik ook niet meer dat ieder schoon kind je diep in de ogen kijkt, wat je telkens ietwat wee in je buik doet worden.

Ik zal misschien ooit nog eens meer vertellen over de lotgevallen van Vaclav, Pavel en Pipo in Tjechië, want zo werden we daar genoemd, maar nu zal ik jullie op je honger moet laten zitten, ik moet mijn valies nog maken om morgen zum skifahren zu gehen. Wat ik wel nog wil meegeven, is als je me ooit tegen het lijf loopt, je eens moet vragen wat ik van Monica in Brno denk, want ik heb daar iets voorgehad dat ik zelf niet kon geloven, ik kan het trouwens nog altijd niet geloven.

Ciao, en hou het wat deftig op de commentaren in mijn afwezigheid, want wat was me dat allemaal?

2 opmerkingen:

kiwiboon zei

Ik denk dat ik je Monica uit Brno gevonden heb...

http://www.f-secure.com/v-descs/hanko.shtml

le Jacquesman zei

waarom mag de Starobrno niet op de lijst van Tsjechische biertjes?