donderdag, december 09, 2010

Je kan van die dagen hebben dat je helemaal geen zin hebt om iets te doen, laat staan te schrijven. Vandaag is zo'n dag.

Het enige waar ik zin in heb, is wat op het strand liggen, misschien wat snorkelen, als dat niet te veel moeite kost, een boekje te lezen en cocktails te drinken.

Sinds een dag of 4 ben ik in Bali, en ik heb het eiland hier verkend met een Engelsman die altijd alles wou betalen, omdat ik zo lang reisde (waarom heb ik die mens laten vertrekken naar een ander eiland, het is een mysterie gelijkwaardig aan de verdwijning van het Lam Gods) en een Slovaakse, die gisteren bij een tempel in Slovaaks-Engels tegen me zei: "Let's go fuck". Wat op 2 manieren geinterpreteerd kan worden, maar het was de interpretatie dat we vertrokken, en fuck, in de zin van potverpillepap, het begint te regenen.

Gisteren heb ik de hele dag met een veel te brede grijns op mijn brommertje rondgereden. Bali is sowieso een prachtig eiland, met prima te pruimen mensen. Daarbovenop was het gisteren een belangrijke Hindoeistische feestdag. Alle straten, moto's, auto's waren versierd met gevlochten planten, iedereen behalve ik was op zijn paasbest gekleed, de natuur is hier prachtig, in de dorpen en tempels waar je passeerde waren er processies, het was fantastisch om hier te zijn.

Alles ging perfect, totdat Svetlana met haar brommertje tegen mijn brommertje knalde. Maar er is meer nodig om me in het ziekenhuis te doen belanden dan een prachtige Slovaakse met een brommer, alles is topi. Wat dan weer de naam is van de guesthouse waar ik hier verblijf. Als je aandringt, en ik mijn gezondheidstoestand in meer detail moet beschrijven, ik ben verbrand zoals alleen een albino otter zijn kan (een wetenschappelijke studie heeft uitgewezen dat die beestjes het ergst kunnen verbranden), mijn darmen zijn een roetsjbaan voor alles wat ik eet, maar verder gaat alles prima met me.

Nu ga ik wat op het strand liggen, misschien wat snorkelen, als dat tenminste niet te veel moeite kost, een boekje lezen, en cocktails drinken.

Lieve vriendjes en vriendinnetjes, groetjes uit Bali!

4 opmerkingen:

Unknown zei

Een recente studie heeft bevestigd dat mensen die op reis zijn meer seks hebben dan zij die aan 't werk zijn. Klopt dit? Kan je hier wat verder over doorbomen... 't is niet voor mij hoor, maar de collega's blijven hier maar speculeren.

stielo zei

't Is hier verschrikkelijk, ik ben letterlijk afgepeigerd.

Je moet de langbenige, voluptueuze jongedames letterlijk van je afslaan, als waren het muggen, wil je een moment rust.

Unknown zei

Ja, maar hebben die dan ook schoon 'tetten'... dat is wil ik weten!

Anoniem zei

Everyone has a little love affair in Bali.
http://www.dailymotion.com/video/xe20nb_eat-pray-love-everyone-has-a-littl_shortfilms