zondag, mei 20, 2007

Zeker één keer om de twee à drie jaar draai ik er mijn hand niet voor om om in plaats van naar een Vlaamse kermis, een feest van Piet Snot of een sportieve happening te gaan, aan cultuur te doen. En alras zijn die twee à drie jaar voorbijgevlogen (zeker in iemands anders menagie), en hop, daar is de dag weeral aangebroken dat je aan cultuur doet.

Om maar te zeggen, ik ben naar Redu, het in de Ardennen verscholen boekendorp, geweest, alwaar ik me ondergedompeld heb in een overwegend Franstalig literatuurbad. Redu ken je misschien van hun tergend traag ladende en door een hobbyist of zo fout ontworpen site, of door de vele lof die je Romaanse talen studerend nichtje aan het dorpje toedicht, maar vanaf nu zal je het kennen als het dorp waar je vergeten parels van de wereldliteratuur op de kop kan tikken. Waar anders vind je een eerste druk exemplaar van "Le crocodile électrique" van D.G. Compton, tegen de uiterst schappelijke prijs van anderhalve euro? Alleszins niet op deze site, want daar kost het al rap meer dan 1,70 euro voor dat boek.



Ik heb ook enkel nog maar de achterflap gelezen, maar dat belooft alvast veel goeds, en de tekening op de voorpagina doet me alleen het beste denken over de elektrische krokodil. Spanning verzekerd!

Voor de geïnteresseerden, nadat ik het boek uit heb, ben ik absoluut niet te beroerd om het aan iemand anders te schenken. Kunst moet je delen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Redu is zoals de Aldi of de lidl: eigenlijk blijf je er gewoon beter weg...

stielo zei

Maar je wordt er wel geconfronteerd met zaken die je anders nooit zou zien. Een papierversnipperaar!