dinsdag, mei 29, 2007

Soms zou je het niet meer vermoeden, maar aan de tronies, lelijke bakkes en criminele wezens op borden langs de weg kun je merken dat er ook in Wallonië verkiezingen op komst zijn, en dat het wel degelijk nog altijd hetzelfde land is als waar u en ik in wonen. Dat merk je vanzelf als je op bezoek gaat bij onze Franstalige vrienden, en je kan er al eens stuiten op een lokale politieker.

Zondag heb ik op een haar na de sympathieke Michel Daerden gemist, jep, de Michel berucht en beroemd van zijn youtube filmpjes. Op zich jammer, een gemiste kans voor Michel, maar zijn promo team bestaande uit pronte en wulpse jongedames was er wel nog, en was zo vriendelijk om me, al kan ik er niet voor stemmen, een foldertje van Michel in de pollen te stoppen.

Aan de voorkant staat er een frisse foto van Daerden.


Maar groot was mijn verbazing toen ik de bottom line van de achterkant zag.


Als je niet veel Frans kent, er staat "Tout le monde aime Papa", wat losjesweg vertaalt tot "Iedereen houdt van Papa". Kijk, mijn hart bloedt als ik zie dat er nog familiewaarden gepromoot worden in die goddeloze PS, die hier verketterd wordt, en dat er daar naast Sinterklaas en de kerstman nog een derde vaderfiguur rondloopt, in de vorm van een af en toe zatte politicus. Er is nog hoop!

Geen opmerkingen: