woensdag, september 27, 2006


De volledige Leuvense beau monde, en dus ook ik, zijn vanavond opnieuw een illusie rijker geworden, en we hebben ons kunnen laven aan sloten gratis drank en bergen gratis hapjes. Die sloten drank en hapjes, daar ben ik wijselijk vanaf gebleven, want de laatste keer dat ik in de buurt van de Leuvense beau monde vertoefde keken die maar raar naar mij, plus er woekert een virus in mij dat het niet meer schoon is.

Die illusie rijker, dat was van de openingsdocumentaire van docville, het Leuvense documentarie filmfestival, alwaar een van de organisatoren de gevleugelde en nu al historische woorden: "splik, splik, spliksplinternieuw, ja zo nieuw dat ik drie keer splik zeg" in de mond heeft genomen. Ik kan het niet helpen, maar dan monkel ik diep vanbinnen, en dan hoop ik ook dat hij de titel van de film "Live in Clongo" zou uitspreken, maar die illusie was ik al vlug armer.

De documentaire ging over een aantal optredens die Ronny Mosuse samen met Aram en Klaas net voor de verkiezingen in Congo ten beste gaf, en het was er vlak op. Als die documentaire over de muzikale strijd tegen aids in Congo ooit op tv wordt uitgezonden, kijken is de boodschap.

Geen opmerkingen: