maandag, oktober 17, 2005

Ik dacht dat ik wijzer en ouder geworden was, maar een reden om gelukkiger te worden is dat nu ook weer niet. Zo zie je maar, je bent nooit te oud om nog wat wijzer te worden.

In plaats van allerlei goedkope rommel te kopen in de Aldi, had ik me een ipod nano gekocht. Op de apple site. Met 'stielo' er in gegraveerd. Nadat ze me een week of twee uitgelachen hadden op mijn werk (jaloezie doet vreemde dingen met de mensen), is 'm vandaag gearriveerd, en ik ben er nu al niet content van. Je moet software installeren om daar mee te kunnen werken, van de beloofde 2 GB kun je maar 1.8 GB gebruiken, je kan het enkel opladen aan je pc, van een stekker hebben ze bij Apple blijkbaar nog niet gehoord, en het spel zit vol gebreken.

Er wordt altijd beweerd dat een apple ding veel gemakkelijker is in het gebruik, zelf vrouwen zouden het kunnen, maar daar heb ik toch niks van gemerkt. Na installatie van de software was het enige wat op het scherm van mijn nano verscheen 'Do not disconnect', en kreeg ik om de 5 seconden een waarschuwing op mijn pc dat mijn ipod schijf vol was.

En het is maar opgelost geraakt nadat ik dat onding wel disconnected had. Tot zover dus mijn apple plezier. Mp3's er op zetten kan enkel met itunes, dus ik ben ook al op mijn pc's itunes zetten om mijn ipod te kunnen gebruiken. Gebruiksvriendelijk. In windows verkenner staan wel een paar directories, maar iets met muziek zit daar niet tussen.

Die ipod batterij opladen, dat kan ik enkel aan een pc, want een stekker en stopcontact, dat is te min voor die hippe apple vogels. Als ik dus mijn ipod meepak op reis, moet ik altijd ergens een pc zien te vinden om naar muziek te kunnen luisteren. Is dit dan vooruitgang? Je kan ongetwijfeld wel ergens een stekker voor je ipod kopen, maar dat gaat me weer een nier of ander orgaan kosten, en niks geef ik nog aan die design pipo's. Zelfs niet als ze werkloos, dakloos, hongerig zitten te bedelen in brussel centraal. Ze hebben het zelf gezocht.

Als iemand hem wil hebben, kom hem maar halen, want anders smijt ik die rommel toch maar in de vuilbak.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Please rephrase this this posting until it says "the iPod is the greatest accomplishment by mankind since the beginning of all times ... I love my iPod more than life its self ... I should have bought this iPod a loong time ago."

... or you will be hearing from my attourney!

Sincerely

Anoniem zei

Ruilen voor 'n fleske champagne?