vrijdag, oktober 28, 2005

Ik ben er niet vies van om mensen die in de put zitten te helpen. Vandaag zijn dat bijvoorbeeld mensen die worstelen met hun zelfbeeld, meer bepaald met hun uiterlijk, en die zal ik een flinke stap vooruit helpen.

Indien je denkt dat er iets mis is met je uiterlijk, dien je als de vliegende weerwind naar een optreden van de groep F. Ferdinand te gaan. De groepsleden van die vrolijke fransen (wanneer heb ik nog eens een slechte mop laten liggen?) zijn al niet van de mooisten, maar als je denkt dat je dan alles gezien hebt, wel, dan heb je hun publiek nog niet gezien. Je waant je in een instelling voor schurftpatienten of in een brandwondencentrum, zo lelijk is dat volk. Mocht ik een remake van Planet of the Apes moeten regisseren, ik zou weten waar ik mijn figuranten wist te vinden. Je loopt er met het gevoel buiten dat je bij een mister F. Ferdinand verkiezing gemakkelijk zou winnen, zelfs indien je kapper eerder op de dag niet zijn beste dag had. En je kat haar klauwen in je gezicht had gezet. Wat op zich al een flinke oppepper is voor je zelfbeeld.

Daarbovenop komt dan nog eens dat F. Ferdinand een vrolijk deuntje niet schuwt, laat staan dat ze een kans laten liggen om je te doen huppelen. Zodat je, wanneer je buitenwandelt, dit met een glimlach op je gezicht is, wat, je raadt het al, ook al niet slecht is voor je eigendunk.

Voila, als ik maar mensen kand helpen.

Geen opmerkingen: