zondag, augustus 28, 2005

Een sportman die zijn sport serieus neemt, kan het beter niet te nauw nemen met wat hij allemaal uitsteekt in het weekend. Dit heeft als gevolg dat ik zaterdagavond thuis gebleven ben, gedeeltelijk omdat ik 's zondags begin te verhuizen, maar vooral omdat de koers, en bij extrapollatie de triathlon, in bed gewonnen wordt. En de uren voor twaalf uur tellen dubbel, wist mijn mama en ongetwijfeld ook de jouwe altijd te zeggen. Avondmarkten in Kortemark, het nachtleven in Gent, de oude markt in Leuven, het zei me allemaal niks vandaag, ik zou wel wat bloggen.

Op een vrijdagavond naar de Kaminsky gaan kan nog net, maar veel meer kan ik me niet permitteren, wil ik op 18 september een modderfiguur slaan in de Mechelse triathlon. Waar ik als zot voor train, ik zwem, ik fiets, ik zwem en ik fiets, en ik fiets en ik zwem, ik doe ganse dagen niks anders meer. De laatste twee weken heb ik al 150 kilometer meer gefietst en 8 kilometer meer gezwommen dan in de andherhalve maand er voor, kun je nagaan. Lopen doe ik niet in mijn voorbereiding, daarvoor ligt het trauma van de dodentocht nog te vers in het geheugen. Je mag die achttiende september trouwens in dikke drommen komen supporteren, je zal me gemakkelijk kunnen herkennen aan mijn zwembroek, terwijl iedereen anders een wetsuit zal dragen. Maar aan die moderne nieuwlichterij voor watjes doe ik niet mee!

Op zo'n vrijdagavond zie je trouwens vogels van allerlei pluimage in de Kaminsky. Het gaat van de obligate marginaal, overgewaaid uit de Pigeon d'Or, die pintjes drinkt uit cola glazen, over mezelf die normale pintjes drinkt, tot de hele dikke mens Frank Vanderlinden, die cola drinkt uit cola glazen, ondertussen zijn hele hebben en houden in 3 plastiek zakken meesleurend, ik vraag me af of die mens eigenlijk nog een dak boven het hoofd heeft. Man, wat is die Frank verdikt zeg. Ik heb die al een hele tijd niet meer weten optreden, en misschien moet Frank dat maar weer eens beginnen doen, kwestie van toch wat lichaamsbeweging te hebben. Ziezo, ik lever nu al gratis en voor niks tips aan bekende vlamingen, deze blog neemt iedere dag opnieuw een nieuwe en onverwachte wending! Hoger! Verder! Nieuwer!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En dan nog niet voor 12 uur gaan slapen. Zo gaat het niet lukken manneke !

Anoniem zei

Waar ga je wonen? Appartement of gemeenschapshuis???