maandag, februari 07, 2011

Je mag jezelf gelukkig prijzen in Belgie, of zoals mijn moeder het zegt, je handjes tegare plooien. Want het is hier niet om te lachen, in Nieuw Zeeland. Ik verbrand hier als een kotelet die ik probeer te bakken. Zelfs op een bewolkte dag ben ik op het einde van de dag donkerrood verbrand, laat staan wat het is op een zomerse dag met een blauwe, hemelsblauwe hemel. Ik ben nooit iemand geweest met een donker huidtype, en door het gat in de ozon laag alhier, is dat allerminst een voordeel te noemen.

Ik dacht dat mijn zonnecreme factor dertig afdoende bescherming zou bieden, maar mijn vel verschoepert daar nog mee. Mijn neus vervelt hier iedre (het mag al eens poetisch verwoord worden) dag. En dat kan niet gezond zijn. Een kiwi heeft me verteld dat je je met factor dertig zonnecreme al sportend ieder uur moet insmeren. En dat je hier ook factor vijftig en honderd hebt. Ik heb dringend factor honderd nodig.

Wat was ik graag in Belgie geweest, met zijn donkere, natte winters. Ironie, wat is het een mooi iets...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

WOUTER! in maart starten ze met het filmen. "Wat filmen?", denk je misschien. Ik zal het je zeggen, het op band leggen van 'The Hobbit'. En waar denk je? Inderdaad, niet de Madonna of Poelkapelle maar Nieuw-Zeeland. Zou je kunnen zorgen dat je ergens in die (nu al saaie en langdradige) film zou verschijnen als figurant? Als hobbit op een feestelijke barbecue (Vraag P. Jackson misschien wel eerst of je ook daadwerkelijk het eten mag opeten) of als broche op een elvencape? Wouter, je bent er en zeg me niet dat er duzend man woont op dat eiland, met andere woorden, rep je als de bliksem naar het figuranten kantoor. Anders is er geen enkele reden om die nu al te saaie en nerdy film te zien. And i need a reason!

Nafte zei

Zijn er bezwarende foto's ter beschikking van die Germans, die verbrande kotelet en die veel te kleine zadel,...?

Trouwens heb je hun agenda's stiekem aangevuld met de datum ter herinnering aan WOII? ;-)

stielo zei

Dat filmen, dat is in Wellington. En waar zal ik zijn eind februari?

Ik laat het haar al op mijn voeten groeien, en loop met gewichten op mijn hoofd om kleiner te worden. Woldo de hobbit is mijn artiestennaam hier.

Geen foto's van Duitsers, ik zie ze al genoeg...

Unknown zei

Je zal je moeten haasten, voor Andy Serkis weer tekent voor de rol van Gollum!