zaterdag, oktober 21, 2006

Het verschil tussen Essouira en andere Marokkaanse steden waar we geweest zijn, is dat de kakkerlakken in Essouira in tegenstelling tot die in Casablanca, Marrakech of Ouirgane niet van die proporties zijn om je ballen er af te bijten, en je wordt er ook meer gerust gelaten dan op andere plaatsen in Marokko. Hoeveel grass, weed, marihuana of hasjiesj ik in Casablanca, Marrakech of Ouirgane al met een welgemikt "non, merci, c'est gentil" heb afgeslagen, ik hou het niet bij, maar het zullen toch al ettelijke containers zijn. En in Essouira zijn dat tot nog toe maar een paar flinke plastic zakken vol...

Na een week in Marokko ben ik eindelijk verbrand geraakt (en dan nog wel vooral aan mijn benen), met als gevolg dat ik tegen dat ik terug in België ben verveld zal zijn, en weer netjes de bleekscheet die ik was voor ik vertrok. Er zijn nog zekerheden in het leven.

Ik zal wel een paar ervaringen rijker zijn, zoals hoe het voelt om in een souk te winkelen en af te dingen, wat wandelen in de Atlas is, hoe het voelt om van top tot teen in een hammam, wat een Marokkaans stoombad is, geschrobt te worden, en last but not least hoe een tajine of couscous hoort te smaken. En voor de Belgen die dit nu verkleumd aan het lezen zijn, hoe het voelt om halfweg oktober een lange broek te moeten aandoen, omdat je benen te veel verbrand zijn, en je geen straaltje zon extra op je benen kan hebben. Pfffft, die zon, dat is niet om mee te lachen en serieus lastig. Ik wou dat het hier regende.

Eeeuh, of wacht, toch niet...

1 opmerking:

Anoniem zei

tis hier 19°C =)