vrijdag, juni 25, 2010

Wanneer je dit leest ben ik normaal gezien vertrokken, die o zo wijde wilde wereld in.

Ik denk te mogen zeggen dat ik mijn land achterlaat in de goede handen van Bart De Wever en Elio Di Rupo, mijn bedrijf in de zij het ietwat oude maar zo mogelijk nog betere handen van die dekselse Piet Van Roe, en hopsa, dan ben ik weg, richting het oosten.

Qua voorbereiding is er eigenlijk niet zo fantastisch veel gebeurd. Onlangs zag ik een vriendin die voor een maand naar het verre oosten trok, en die was tien, nee twintig, nee dertig keer beter voorbereid dan ik. Die had een rok die ook een short was (heb ik niet), een reisapotheek van hier tot ginder (heb ik niet), een visum (heb ik nog niet) en die wist ook al het een en ander over de landen die ze ging bezoeken (ik heb een lonely planet, ongeopend).

Wat heb ik nog?

365 van deze blikken, eentje voor iedere dag. Honger zal ik niet lijden, al zit scheurbuik er met dat dieet wel in.


Door die reisapotheek van haar toch nog pillen tegen diarree, maar Imodium kon er wegens mijn vrekkige aard niet van af.


Twee fietszakken, nog op de valreep door een jonge Belgische kunstenaar  (een beetje de banksy van Europa) tot een schitterende installatie omgetoverd. Eerst ging ik het aan Wim Delvoye vragen, maar die ging er zijn machine toch maar in laten kakken. Dan is dit jong talent toch beter.




Op naar Slovakije, hopelijk ben ik er op tijd om de Slovaken van Nederland te zien winnen.

5 opmerkingen:

Unknown zei

Ik zie dat je er helemaal klaar voor bent, maar als ik toch een tip mag meegeven: neem enkele blikjes extra mee... het zou kunnen dat je die immers moet gebruiken om je vrij te kopen bij een of andere mafia...
Allez, met een ontemperbaar gevoel van verlatingsangst neem ik alle moed bij elkaar en zeg u, mijn waarde, oprecht en welgemeend: bon voyage. Ik zal je stoel warm houden...

greentuna zei

banksy is zelf al van europa! Maar een potentieel talent heb je wel gespot met die jonge kunstenaar.

Anoniem zei

Om op tijd in Slowakije te zijn, moet je eerst nog over Tsjechie wippen met je fiets en niet omgekeerd eerst een Tsjechisch plezierritje maken om vervolgens afgepeigerd in Slowakije de Nederlanders in het zand te zien bijten.
We duimen voor je.
J M J S

Bart zei

Wouter,
Ik wens je een geweldige reis toe met alles erop en eraan en kijk er naar uit om tweemaal daags je avonturen te mogen lezen. Bij voorbaat dank! Hulde! En als je thuiskomt krijg je brood en droge kleren en mag je zitten bij de haard!

Tessa zei

Merci om je uitermate goed voorbereide vriendin heel erg hard te doen lachen in een even uitermate zweterig internetlokaaltje in Ho Chi Ming City... Over dat short/rokje: MUST HAVE en ik vind ook voor jou! Over medicatie: alles is veel goekoper in Thailand dus als je Bangkok passeert koop het liever daar! en voor die visums zou ik echt wel op voorhand kijken :)

Dikke kussen uit een heerlijk Vietnam (Thailand was trouwens al DE MAX), T.