maandag, mei 24, 2010

Mijn reis in de wereld komt dichterbij, en de voorbereiding van die reis is zo mogelijk nog dichterbij gekomen. Van mijn tijd in het leger heb ik naast een afkeer van hierarchie en pattaten schillen overgehouden dat een goede voorbereiding zo niet het hele dan toch wel het halve werk is, en dat is dan ook net waarom die voorbereiding vorige week al begonnen is.

Ik ben naar de bib geweest, en heb daar Michael Palin and the Himalaya in dvd vorm uitgeleend.

Zonet heb ik de aflevering over Tibet gezien, en voor onaangename verrassingen zal ik daar niet meer komen te staan.

Dat ze daar van yaks houden wist ik al, dat ze die al eens durven melken ook, dat ze daar dicht bij de Himalaya zaten was niks nieuws onder de zon, maar dat China dat bezet houdt, of zoals ze zelf zo mooi zeggen bevrijd hebben, dat was nieuw voor mij.

Wat me verbaasde was dat je zelfs na wat zoeken op 't internet niks kon vinden over splits de kieskring Tibet-China nu of na vijf minuten politieke moed, en dat maakt me toch wel curieus hoe ze dat daar regelen. Ik ga het navragen, en ik beloof met het antwoord terug te keren. Dat zal wel niet meer voor de verkiezingen zijn, maar versaag niet, het antwoord komt.

1 opmerking:

Unknown zei

Ah, en idereen is natuurlijk welkom op je afscheidsdrink nu donderdag!