dinsdag, juli 24, 2007

Telkens ik aan het tijdens de verkiezingen gehoorde milieuprogramma van het Vlaams Belang terugdenk (de lelijk oud geworden Anke "wij stellen voor om een studie te laten maken om te kijken of de menselijke activiteit invloed heeft op het klimaat, en als dat zo zou blijken te zijn, dan gaan we voor gepaste actie" Vandermeersch is hun milieu experte) moet ik glimlachen.

Terwijl een sans papier of migrant van de eerste generatie aan zijn muntthee voelt dat het klimaat aan het veranderen is, en dat het hoog tijd is om maatregelen te nemen. Aanpassen aan het klimaat, of oprotten, is mijn devies, en hierbij mag je ook de vrijetijdsbesteding niet uit het oog verliezen. Binnenkort is het in Belgiƫ in de zomer veel te warm om te fietsen of te lopen, er dienen dringend alternatieven gezocht te worden.

Zelf heb ik dat onlangs gedaan, en ik mag zeggen dat ik, afgezien van de fles pastis die er bij past, meer dan klaar ben voor een warmer klimaat. Met deze schatjes mag het hier gerust een mediterraan klimaat worden, ik ga qua vrije tijdsbesteding zeer zeker aan mijn trekken komen, ook al is het veertig graden in de schaduw van een plataan.


Geen opmerkingen: