maandag, augustus 07, 2006

En de bollenwinkel is terug open. De warmte is uit de muren en uit mijn pc getrokken, de rust ten huize stielo is hersteld, en de ontbijtgewoontes zijn veranderd.

Sinds vorig weekend drink ik 's ochtends graag een coupe champagne, dat mag brut zijn, dat mag demi-sec zijn, en hell, dat mag zelfs rosé champagne zijn. En dan eet ik daar een of ander liflafje in toastvorm bij. Ouder worden, het is toch allemaal niet kommer en kwel, want tot kort was ik door die zelfgestookte alcohol 's ochtends altijd een halfuur blind, en ideaal om je te wassen of met de auto te rijden was dat toch niet.

Dat champagnedrinken, dat heb ik overgehouden aan mijn bezoek aan de champagnefeesten vorig weekend. Het concept van zo'n feest is even eenvoudig als geniaal, en meer dan wat champagne en dito boeren heb je niet nodig om er een feest van te maken. Voor geen geld kun je er een boekje kopen, en dan mocht je dit jaar bij 29 champagneboeren een coupe gaan proeven. Wat op 2 dagen een schier onmogelijke opdracht is, maar we hebben er toch maar het beste van gemaakt.

Het fijne er aan is dat het ieder jaar ergens anders is, en je je hele leven kan blijven gaan, totdat je alle champagnes die er zijn hebt geproefd! Wiiieeeeeee!










En dan na de inactiviteit op de blog nog wat goede raad: plastic rozen verwelken niet.

3 opmerkingen:

le Jacquesman zei

Doet ermee wat ge wilt: verwelkte rozen ook niet...

Anoniem zei

Blij dat de bollenwinkel terug open is.

DPB

Anoniem zei

Laat me hierop even reageren met te zeggen dat uw lezers een bende apen zijn.

Vooral die Anonymous posters. :-)

DB