zondag, maart 26, 2006

Sporadisch doe ik aan een quiz mee, bijvoorbeeld van de KSJ, en sporadisch vertoef ik in een verloederde stad. Laat ik die stad voor de rest van het verhaal M. noemen, dat blijft toch nog altijd de moeder aller verloederde steden.

Uit de eerste zin zou je kunnen afleiden dat ik heel sporadisch aan een quiz in een verloederde stad meedoe, en als dat is wat je in tussentijd gedaan hebt, moet ik je hier en nu proficiat wensen met het sterk staaltje gevolgde logica, want dat is wat me vrijdag overkomen is.

Op die quiz is één van de dingen die ik ooit wou meemaken realiteit geworden. Ooit wou ik eens aan een quiz meedoen, en een sterkere tweede helft neerzetten dan de eerste helft. Om een onverklaarbare reden was ik noch mijn ploeg daar oiit al eens in geslaagd.

Tot nu vrijdag dus. Tijdens de pauze stonden we op een ietwat teleurstellende 18de plaats van de 36 ploegen, en op het einde waren we opeens 5de, waarbij ik na lang aarzelen voor een mooie pillamp als prijs heb gekozen. Plotsklaps wisten we alle correcte antwoorden, terwijl de omstandigheden toch net dezelfde waren als op al die andere quizen waar het altijd maar achteruit ging. Was het de switch van Jupiler naar Maes halverwege die het hem gedaan heeft, wie zal het zeggen, maar ik heb vanaf nu atlijd een bak jupiler en een bak maes in de koffer van mijn auto zitten, want de combinatie daarvan doet wonderen met je feitenkennis!

De organisatie van de quiz had wel een kapitale blunder begaan door onze ploeg zo ver als fysisch mogelijk was van de bar te plaatsen, waarbij de logistieke lijnen om aan onze tafel te geraken van de proporties waren waar den Duits in de tweede oorlog aan het Oostfront ten onder aan was gegaan. Maar die Duits kan blijkbaar nog iets leren van de M.se KSJ, want zonder noemenswaardege problemen hebben ze de drankvoorziening aan onze tafel tot een goed einde gebracht. Een pluim voor de jeugd!

1 opmerking:

le Jacquesman zei

of zou het door die tweede geïmproviseerde Joker komen?