maandag, maart 06, 2006

Een geslaagde dropping is als een geslaagde terechtstelling van een ter dood veroordeelde, je neemt er beter niet al te actief aan deel. Dat is de les van het weekend, want na 100 meter ben je toch al hopeloos verdwaald, en ben je enkeldiep in de modder weggezonken. Soep na afloop maakt veel goed, maar niet alles.

Ik zit hier dan wel te zeggen dat dat de les van het weekend was, maar er konden nog meer lessen getrokken worden, dit eigenste weekend. Zo is een bezoekje aan huize Catry in het Merelbeekse een aanrader, want de broodjes zijn er kraakvers, en op de martino's ligt een ansjovisje, wat voor een kind van de zee altijd een plus is.

En ik heb zaterdag het boekenfestijn bezocht, de armemans boekenbeurs, met het idee om eens rond te kijken en niks te kopen, maar ik heb het geld vrolijk laten rollen. Mijn favoriete boek dat ik daar gekocht heb, heeft ergens een titel 'The rise of the color blue' staan, wat enkel nog overtroffen zou kunnen worden door 'The rise and fall of the color blue', maar dat eerste vond ik ook al goed. Mijn tweede favoriete boek heeft zinnen als 'We moeten ze verslaan eer ze versterking krijgen!', wat ook meer dan uitstekend is.

Zondag heb ik dan mijn neefjes bezocht, en ik heb er eentje een paar flinke kletsen om de oren moeten geven, want hij had een besmettelijke ziekte opgelopen. Windpokken of zoiets, maar waar gaat de wereld heen als mijn familie net zoals een ordinaire kip nu ook al besmettelijke ziektes begint te verspreiden?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor 1500 werd blauw maar zeer sporadisch gebruikt ik schilderijen. Pigmenten zoals ultramarijn waren gewoonweg te duur.
Het is pas sinds de 16de en 17de eeuw dat blauw meer gebruikt werd, met de introductie van pigmenten zoals azuriet en smalt.

stielo zei

Durf nu nog eens te zeggen dat je hier niks kan leren of interessants vindt!