dinsdag, juli 11, 2006

Op een dag als deze is het klaar als pompwater dat waar dit land nood aan heeft, extra feestdagen zijn. In het bijzonder feestdagen waarbij je een dag congé krijgt, want alvast ik word daar blijer van, en ik hoop van u hetzelfde.

Vandaag ben ik dan ook Vlaming op en top, over een dag of tien ben ik de grootste belgicist die je kan vinden, en om mijn Europees gevoel wat op te krikken, is er dringend een Europese feestdag nodig, met dito congé dag. Dan zie ik ook nog ruimte voor een wereld feestdag, en op je verjaardag zou je, als de wereld juist en rechtvaardig zou zijn, eigenlijk ook een dag vrij moeten krijgen. En omdat moeders heilig zijn, ook op de verjaardag van je moeder, en dan ook bij je vader, want anders is die uit de bak gebeten. Iedereen is iemands kindje, en het zou de wereld een mooiere plaats maken.

Geen opmerkingen: