maandag, april 05, 2004

Wat was me dat? Wat voor een stomme koers was dat, die ronde van fucking vlaanderen? Filippo Pozzato, de vette blonde jonge god van het Italiaanse wielrennen, was in geen velden of wegen te bekennen. Of nee, ik corrigeer mezelf, was een pak later dan de rest van het peloton op de koppenberg te bekennen. Weliswaar nog net voor de renners van topsport vlaanderen 2003 en iles de balearos, maar niet heel veel. Daar gaat mijn nieuwe spierversterker, want mijn megabike ploeg zit te vol met losers die niet kunnen fietsen om er een spierversterker mee te winnen. Johan 'ik ben de laatste castraatzanger' Museeuw was nog maar een schim van zijn vroegere zelf. Te veel doping over een lange periode eist nu eenmaal zijn tol. Niet alleen je kloten verstenen er van, maar uiteindelijk is je lichaam ook op.

De klotedag begon al toen ik naar Jan en Robin aan het rijden was. Te ver op de autostrade doorgereden, het beloofde een klote dag te worden. Bij Jan en Robin aangekomen was er een vet, rost mormel dat tegen me aan sprong, en bleek dat Bert en Anneleen er nog niet waren. Mevrouw was nog gaan sporten. Dat was dus ook de laatste maal dat ik nog iets met die kloefkappers deed. In de ferrari punto naar de koppenberg gereden, waar bleek dat Jan een rugzak vol met primus meehad. Dat was dus de laatste keer dat ik iets met die kloefkapper doe. Daar fucking loser minister vincent "ik rook joints, wat ben ik jong, stoer en populair" van quickenborne zien proberen om met zijn auto op het parkoers te geraken, maar gelukkig is er nog een beetje gerechtigheid in de wereld, en mocht 'm niet meer door. Nog niet veel zo'n klojo gezien. Die fucking vincent "ik heb stront in mijn hoofd, maar ik blijf maar enthousiast babbelen, en met een beetje geluk merkt niemand dat ik stront in mijn hoofd heb" van quickenborne is iemand die al zijn hele leven door iedereen uitgespuwt wordt, en dan maar van zijn gave zijn beroep gemaakt heeft. Gelukkig dat er voor zo'n zakken een beschutte werkplaats genaamd "parlement" of "regering" bestaat, anders konden die in het gewone leven de postbedeling of de beenhouwerij in de aldi verkloten. Nu kan 'm alleen maar stomme beslissingen nemen, waar niemand een zak om geeft.

Het enige lichtpuntje in de pikzwarte duisternis die de koers geworden is, is dat kloefkappers op de koppenberg stokvis verkochten.

Bij een boer nog een tijdje op een televisie zitten kijken. Op het scherm kon je vooral zijn tent en zijn tuinstoelen die 'm op zijn veld dat de dag voordien nog door koeien begraasd werd gereflecteerd zien, de koers was maar bijzaak. Toen bleek dat een klote duitser de ronde won, doordat leif "ik ben een klootzak" hoste zo stom was, dat het precies was of 'm aan het solliciteren was voor een job in de politiek.

Geen opmerkingen: